معرفی بهترین cms های طراحی سایت

best cms

اگر به دنبال بهترین سیستم مدیریت محتوا (cms) برای راه اندازی کسب سایت خود هستید این مقاله می تواند راهنمای مفیدی برای شما باشد

در این مقاله , ما نگاهی به شش گزینه از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای توسعه وب سایت می پردازیم و همینطور ویژگی های مثبت و منفی از هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

1. وردپرس (WordPress)

وردپرس محبوب ترین نرم افزار سیستم مدیریت محتوا در اینترنت است. این CMS با دریافت 58% از سهم بازار بیشترین استفاده را در بین کاربران  دارد.

بیایید نگاهی به ویژگی های مثبت و منفی وردپرس بیاندازیم.

ویژگی های مثبت:

بسیار قابل تنظیم: وردپرس به شما ابزار های زیادی را جهت سفارشی سازی ارئه می دهد می دهد.با هزاران قالب و پلاگین, شما می توانید وب سایت خود را راه اندازی و مدیریت کنید. شما می توانید ابزارها و قالب های متناسب با کار خود را بر روی وردپرس پیاده سازی کنید

همه کاره: چه شما صاحب یک رستوران و یا یک شرکت تجاری باشید, وردپرس برای شما مناسب می باشد.

به روز رسانی منظم: وردپرس به طور مداوم نرم افزار خود را بروزرسانی می کند و این یکی از بهترین گزینه های سیستم مدیریت محتوا است. از به روز رسانی های امنیتی گرفته تا بهبود پلاگین ها.

جامعه  بزرگ: اگر شما برای راه اندازی و یا کار با وردپرس نیاز به راهنمایی داشته باشید این جامعه بزرگ و انجمن های فراوان به کمک شما می آیند.انجمن های فراوانی به زبان های مختلف موجود می باشد که با طرح سوال می توانید مشکل خود را بر طرف نمائید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) : دوستی با موتورهای جستجو. یکی از موارد مهمی که وردپرس به خوبی آن را رعایت کرده سئو و دوستی با موتورهای جستجو می باشد. اگر شما برای راه اندازی وب سایت خود وردپرس را انتخاب نموده اید، وردپرس در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

وردپرس مزایای متعددی دارد و ما در بالا تنها به چند مورد آن اشاره کردیم، وردپرس یک ابزار عالی برای راه اندازی وب سایت می باشد.

ویژگی های منفی:

حتی وردپرس هم با این همه ویژگی های مثبت ، ویژگی های منفی و مشکلاتی هم دارد.

پلاگین ها: شما برای سفارشی سازی وب سایت خود نیاز به نصب پلاگین ها متناسب با کسب و کار خود را دارید که این مورد ممکن است معایبی داشته باشد.

مورد اول اینکه ممکن است پلاگین های مورد نیاز شما دارای هزینه باشد و مورد دوم این که با نصب پیش از حد پلاگین ممکن است سرعت و امنیت وب سایت شما کاهش یابد.

هدف برای هکرها: به دلیل اینکه وردپرس یک سیستم شناخته شده است هکر ها به سمت سایت شما می آیند که البته این موارد با تمهیدات و محافظت بیشتر قابل حل می باشد.

2. دروپال (Drupal)

دروپال یک CMS منبع باز برای توسعه دهندگان ، بازاریابان و آژانس ها است. این  CMS با صنایع مختلف مانند مسافرت ، مراقبت های بهداشتی و آموزش عالی کار می کند. بیایید نگاهی به جوانب مثبت و منفی استفاده از دروپال به عنوان نرم افزار CMS خود داشته باشیم.

ویژگی های مثبت:

اگر از Drupal به عنوان طراحی سایت خود استفاده می کنید ، چند ویژگی عالی را تجربه خواهید کرد:

کنترل کامل سایت توسط شما: با دروپال شما امکان کنترل بیشتر قسمت های وب سایت خود را دارید. از مدیریت پستهای سفارشی گرفته تا کنترل مجوزها ، کنترل های لازم برای مدیریت حرفه ای سایت خود را خواهید داشت.

قابلیت های چند زبانه کردن را ارائه می دهد: اگر خدمات شما مر بوط به بیش از یک زبان هست ، دروپال بهترین CMS برای تجارت کوچک شماست. این نرم افزار CMS برای طراحی سایت های چند زبانه گزینه مناسبی می باشد.

دروپال افزونه های بیشماری را ارائه می دهد: دروپال دارای بیش از 36،000 افزونه برای سایت شما است. این افزونه ها فرصتی عالی برای شخصی سازی و طراحی وب سایت مورد نظر شما می باشند.

کاملا متن باز است: Drupal یک نرم افزار منبع باز است. هر کسی می تواند از آن استفاده کند یا آن را ویرایش کند. این تنظیم آن را برای افرادی که می خواهند یک نرم افزار CMS آزاد و کد باز داشته باشند ، گزینه ای عالی محسوب می شود.

جامعه پشتیبانی بزرگ: مانند وردپرس ، دروپال هم جامعه ای فعالی دارد که در امر طراحی و استفاده به کمک شما میاد.

معایب دروپال:

حتی بهترین CMS برای مشاغل کوچک جنبه های منفی و معایب خواهد داشت.

در اینجا دو معایب استفاده از دروپال برای کسب و کار شما مطرح شده است:

منحنی یادگیری: بزرگترین مسئله Drupal این است که برای استفاده از آن به تجربه توسعه وب احتیاج دارید. این نرم افزار برای مبتدیان در نظر گرفته نشده است ، که یک منحنی یادگیری شیب دار ایجاد می کند. اگر پیش زمینه توسعه وب ندارید ، این ابزار برای شما مناسب نیست.

پیکربندی پیچیده: Drupal دارای پس زمینه ضعیفی است که حفظ کدگذاری در سایت خود را هر زمان که دروپال به روزرسانی کند ، برای کاربران مشکل می کند. بنابراین ، هر بار که باید وب سایت خود را به روز کنید ، باید کدگذاری مجدد را در صفحه خود انجام دهید.

3. شاپیفای (Shopify)

Shopify یک نرم افزار محبوب CMS برای مشاغل تجارت الکترونیکی است.

این پلت فرم شما را قادر می سازد فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده و در یک مکان مدیریت کنید.

بیایید به چند دلیلی که چرا Shopify یکی از بهترین CMS برای توسعه وب سایت است بپردازیم.

ویژگی های مثبت:

وقتی از Shopify استفاده می کنید ، چند ویژگی عالی را تجربه خواهید کرد:

سیستم پردازش پرداخت: Shopify سیستم پردازش پرداخت داخلی را در اختیار شما قرار می دهد. در حالی که می توانید برنامه های شخص ثالث را به عنوان سیستم پرداخت خود ادغام کنید ، سیستم یکپارچه Shopify هزینه وکارمزد معامله اضافی ندارد.

ردیابی موجودی: Shopify امکان پیگیری موجودی محصول خود را برای شما آسان می کند. شما می توانید هر کالایی را که می فروشید ردیابی کنید ، همچنین لیست های خود را مجدداً بروزرسانی کنید و لیست خود را تغییر دهید.

قابلیت های گسترده: با Shopify ، شما به هزاران برنامه شخص ثالث دسترسی دارید تا عملکرد فروشگاه اینترنتی خود را گسترش دهید. این ویژگی به شما کمک می کند یک سایت بهتر در زمینه تجارت الکترونیکی ایجاد کنید.

سئو: Shopify باعث می شود سایت تجارت الکترونیکی شما SEO باشد. فروشگاه شما در موتورهای جستجوی مختلف مانند Google و Bing در نتایج جستجو قرار خواهد گرفت. Shopify به بهینه سازی ساختار وب سایت و لیست محصولات شما کمک می کند تا در نتایج جستجو بیشتر ظاهر شود.

قالب های قابل تنظیم: هنگامی که فروشگاه خود را در Shopify می سازید ، از قالب های کاملاً قابل تنظیمی ارائه می دهد که می توانید به آسانی از آنها استفاده کنید. این امکان را به شما می دهد تا سایتی بی نظیر و متناسب با نیازهای خود ایجاد کنید.

 

ویژگی های منفی:

Shopify دارای چندین مشکل است که هنگام استفاده از این نرم افزار CMS متوجه خواهید شد:

مقیاس بندی تصاویر محصول: هنگامی که تصاویر را به سایت خود اضافه می کنید ، هیچ راهی برای مقیاس گذاری خودکار در اندازه مناسب وجود ندارد. اگر خودتان تصاویر را از قبل بریدید ، در سراسر سایت خود عکس هایی با اندازه های مختلف خواهید داشت. قبل از آپلود کردن آنها برای Shopify باید زمان خود را برای اصلاح عکس اختصاص دهید.

4. ووکامرس (WooCommerce)

WooCommerce افزونه فروشگاهی برای وردپرس است.

این افزونه جهت طراحی سایت فروشگاهی بر روی هسته وردپرس نصب می شود.

بیایید به چند دلیل نگاهی بیندازیم که ممکن است WooCommerce بهترین CMS برای تجارت کوچک باشد.

ویژگی های مثبت:

WooCommerce برای شرکت شما مزایای بی شماری را ارائه می دهد ، از جمله:

کنترل سایت خود: دقیقاً مانند WordPress ، بر نحوه ساخت وب سایت خود کنترل کاملی دارید. شما طرح ، افزونه ها و ابزارک هایی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب می کنید. ووکامرس ایجاد وب سایت فروشگاهی مورد نظر را برای شما آسان می کند.

هر چیزی را که می خواهید بفروشید: WooCommerce این انعطاف پذیری را برای فروش هر آنچه می خواهید به شما می دهد. خواه محصولات فیزیکی باشد یا دیجیتال ، تقریباً می توانید هر چیزی را بفروشید. به علاوه ، بارگیری و فروش هر محصولی برای شما آسان است.

به صورت منبع باز عمل می کند: نرم افزار CMS با منبع باز به این معنی است که می توانید در صورت نیاز تغییر و تنظیمات خود را بر روی هسته آن اعمال کنید.

دارای وبلاگ نویسی داخلی: انتشار محتوا و ساخت فروشگاه همه شما در یک مکان. WooCommerce بهترین CMS برای مشاغل کوچک است که می خواهند همه چیز را در کنار هم نگه دارند.

سیستم پرداخت داخلی: WooCommerce فروش محصولات را برای شما آسان می کند. پرداخت آن از طریق درگاه پرداخت های متنوع که به صورت رایگان به صورت افزونه عرضه می گردد. علاوه بر این ، کاربران می توانند پرداخت را با کارت های اعتباری ،  انتقال مستقیم بانکی ، چک یا پول نقد در هنگام تحویل انجام دهند.

معایب ووکامرس:

اگرچه به نظر می رسد WooCommerce بهترین CMS است ، اما اشکالاتی نیز وجود دارد:

منحنی یادگیری: WooCommerce برای یادگیری می تواند چالش برانگیز باشد. اگر قبلاً از WordPress استفاده نکرده اید ، حتی بیشتر از این نقطه ضعف خواهید داشت. همیشه سرمایه گذاری روی یادگیری نرم افزاری که به صورت متن باز ارائه و به شما امکان شخصی سازی دلخواه خود را میدهد ، بسیار عالی است ، اما همیشه با مجموعه چالش های خاص خود همراه خواهد بود.

5. مجنتو (Magento)

Magento یک بستر تجارت الکترونیکی است که به افراد امکان می دهد فروشگاه خود را بصورت آنلاین بسازند. آنها انواع شرکت ها ، از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ را پشتیبانی می کند. بنابراین ، آیا Magento بهترین نرم افزار CMS برای تجارت شما است؟

ویژگی های مثبت:

Magento بسیاری از ویژگی های مثبت را برای تجارت شما ارائه می دهد ، از جمله:

به صورت متن باز عمل می کند: منبع باز، باعث می شود Magento به یکی از بهترین گزینه های  CMS تبدیل شود. وقتی سیستم CMS با منبع باز دارید ، می توانید قالب ها و عملکردها را در سایت خود تنظیم کنید.

چند قیمتی: در Magento شما میتوانید با سطح بندی کاربرانتان قیمت های متفاوتی را برای یک محصول ارائه دهید.

به شما محتوای دوستانه در تلفن همراه را می دهد: دوستی با موبایل یکی از اجزای اصلی یک سایت موفق است. Magento اطمینان می دهد که وب سایت شما از نظر موبایل مناسب است ، بنابراین مخاطبان شما بهترین تجربه مشاهده در موبایل را از سایت شما خواهند داشت.

مقیاس پذیر: با گسترده شدن کسب و کار شما و محصولات و محتوای بیشتر ، Magento سایت شما را پشتیبانی می کند. با رشد همچنان میتوانید کسب و کار وب سایت خود را همانند قبل ادامه دهید. این نرم افزار برتر CMS به راحتی می تواند افزایش بازدید کنندگان و سفارشات را مدیریت کند.

دارای جامعه گسترده: اگر مشکلی با سایت خود دارید ، می توانید سریع کمک بگیرید. با داشتن تعداد زیادی از افراد که از این سیستم استفاده می کنند، می توانید برای سؤال به انجن ها مراجعه کنید. منابع بی شماری برای کمک به شما در هر مسئله ای دارد.

ویژگی های منفی:

درست مانند هر نرم افزار CMS ، Magento اشکالاتی نیز دارد ، از جمله:

نسخه غیر رایگان پرهزینه است: در حالی که دسترسی به نسخه رایگان وجود دارد اما،  اگر به چیزی بیشتر از آنچه نسخه رایگان ارائه می دهد نیاز دارید، هزینه نسخه غیر رایگان بسیار زیاد است.

استفاده از آن پیچیده است: سفارشی سازی به آسانی استفاده در سیستم عامل های دیگر  نیست. اگر می خواهید محصولات یا مطالب خود را ارسال کنید ، راه اندازی سایت  زمان زیادی برای این کار  لازم است زیرا نرم افزار CMS پیچیده و درک آن دشوار است. شخصی سازی یک امتیاز است ، اما مدیریت Magento کار ساده ای نیست.

6. بیگ کامررس (BigCommerce)

BigCommerce یکی از بهترین گزینه های نرم افزار CMS برای طراحی سایت فروشگاهی است. این پلتفرم کنترل کامل در فروش محصولات فیزیکی و دیجیتال و همچنین نرخ حمل و نقل را به شما می دهد.

بگذارید چند مورد از این CMS را بررسی کنیم.

ویژگی های مثبت:

وقتی از BigCommerce استفاده می کنید ، می فهمید که چندین ویژگی عالی دارد:

وبلاگ نویسی بومی: BigCommerce شما را قادر می سازد مستقیماً از وب سایت خود در مورد شغل خود بنویسید. این پلت فرم به شما امکان می دهد تا مشتریان مرتبط را پیدا کرده و از طریق محتوا درباره محصولات خود ، آگاهی از برند را افزایش دهید. شما می توانید به راحتی پست ها را منتشر کنید تا ترافیک بیشتری به فروشگاه شما منتقل شود.

داخلی SEO: اگر می خواهید افراد محتوای شما را پیدا کنند ، باید برای موتورهای جستجو بهینه شوید. BigCommerce بهترین نرم افزار CMS است زیرا دارای SEO داخلی است که به شما امکان می دهد سایت خود را در نتایج جستجوی مناسب تر ظاهر کنید.

ادغام ایمیل: اگر می خواهید تبلیغات و محتوا درباره محصولات خود ارسال کنید ، BigCommerce این کار را آسان می کند.

پشتیبانی حمل و نقل: با پشتیبانی حمل و نقل داخلی ، شما مشتریان را خوشحال می کنید و آنها را به سمت کسب و کار و محتوای خود باز می گردانید. BigCommerce محاسبه نرخ حمل و نقل ، برچسب های چاپی و موارد دیگر را آسان می کند.

جایی که می خواهید بفروشید: BigCommerce بهترین CMS برای مشاغلی است که می خواهند از بیش از وب سایت خود بفروشند. با استفاده از این نرم افزار CMS می توانید در eBay ، Amazon و موارد دیگر بفروشید. یکپارچه سازی ویژگی Square موجودی را به صورت خودکار همگام سازی می کند.

ویژگی های منفی:

مانند سایر نرم افزارهای CMS ، اشکالاتی در BigCommerce وجود دارد.

محدودیت فروش سالانه: بزرگترین اشکال در BigCommerce محدودیت فروش سالانه است. اگر از میزان فروش اختصاص یافته خود فراتر بروید ، باید هزینه اضافی بپردازید و برنامه خود را به گزینه گران تر ماهانه ارتقا دهید.

گزینه های محدود الگو: وقتی می توانید سایت خود را بسازید ، گزینه های زیادی برای قالب های رایگان ندارید. شما به کمتر از 10 قالب رایگان دسترسی دارید. اگر هیچ کدام از این قالب ها را نمی پسندید ، باید مبلغی را برای قالب های غیر رایگان بپردازید، این به معنای هزینه های بیشتر برای تجارت شما است.

بهترین CMS اختصاصی را با تیم مناسب بدست آورید

در مقاله بالا با مزایا و معایب سیستم های مدیریت محتوا با cms ها آشنا شدید. در صورتی که گزینه ای بالا سیستم مورد نظر شما نیست میتوانید cms اختصاصی خود را باشرایط و مشخصات مورد نیاز خود از ما بخواهید.

 

با شرکت طراحی سایت وب آذین سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و کاملا بومی سازی شده خود را را اندازی و کسب و کار خود را رونق دهید.

 

جهت سفارش cms اختصاصی و مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن با ما در ارتباط باشید.

تلفن ثابت: 03136261556 الی 7

همراه: 09109909006 الی 7

واتس آپ : 09109909006

تلگرام https://t.me/webazin1

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *