متریال دیزاین چیست؟

,
img material

متریال دیزاین چیست

متریال دیزاین (موسوم به کاغذ کوانتومی)  زبان طراحی سایت و اندروید است که در سال 2014 توسط گوگل توسعه یافته است. گسترش بر نقوش “کارت” است که در حال حاضر گوگل عرضه طراحی مواد استفاده لیبرال تر از پوسته های شبکه بر اساس انیمیشن های پاسخگو و انتقال بالشتک و عمق اثر مانند نور و سایه ها می کند.

بررسی اجمالی متریال دیزاین

Matías Duarte توضیح داد که “بر خلاف کاغذ واقعی، مواد دیجیتال ما می توانند هوشمندانه گسترش و اصلاح شوند. مواد دارای سطوح و لبه های فیزیکی هستند. درزها و سایه ها به معنای چیزی است که می توانید لمس شوند.” گوگل می گوید که زبان طراحی جدید آنها بر اساس کاغذ و جوهر است.

طراحی محتوا می تواند در API Level 21 (Android 5.0) و جدیدتر یا از طریق کتابخانه اپلیکیشن V7 که در تقریبا تمام دستگاه های اندروید بعد از سال 2009 تولید می شود استفاده شود.  طراحی محتوا به تدریج در سراسر آرایه ای از وب Google گسترش می یابد.

اپلیکیشن های موبایلی، ارائه یک تجربه سازگار در تمام سیستم عامل ها و برنامه های کاربردی هستند.

گوگل همچنین برنامه های کاربردی رابط کاربری (APIs) را برای توسعه دهندگان شخص ثالث منتشر کرده است تا زبان طراحی را به برنامه های خود اضافه کنند.

پیاده سازی متریال دیزاین

از سال 2015 اکثر برنامه های کاربردی موبایل گوگل، برای اندروید طراحی جدیدی از جمله Gmail، یوتیوب، Google Drive، Google Docs، Sheets و اسلاید، Google Maps، Inbox، Google+، همه برنامه های کاربردی مارک Google Play و محدوده کوچکتر مرورگر Chrome و Google Keep. رابط های رومیزی دسکتاپ Google Drive، Docs، Sheets، Slides و Inbox نیز آن را درج کرده اند.

اخیرا، در سیستم عامل Chrome، مانند تنظیمات سیستم، مدیریت فایل و برنامه های ماشین حساب، به کار برده شده است.

پیاده سازی کانیالی متریال دیزاین برای رابط کاربر کاربر وب به نام پلیمر  این شامل کتابخانه Polymer است که یک API Web Components را برای مرورگرهایی که استاندارد را بومی نمی کنند و یک کاتالوگ عناصر شامل مجموعه عناصر کاغذی که عناصر بصری طراحی مواد را فراهم می کند فراهم می کند.

متریال دیزاین و css

در جهت طراحی رابط کاربری مدرن برای وب سایت ها میتوانید از کتابخانه های متریال استفاده نمائید.

Materialize یکی از این نمونه از کتابخانه ها میباشد.

منابع:

ویکی پدیا | گوگل دیزاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *